Na podlagi 15. člena Statuta občine Benedikt (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 22/18 in 57/20) in 21. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 - uradno prečiščeno besedilo, 27/08 - odl. US, 76/08, 79/09, 51/10, 84/10 - odl. US, 40/12 - ZUJF, 14/15 - ZUUJFO, 76/16 - odl. US, 11/18 - ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 - ZIUZEOP-A, 80/20 - ZIUOOPE) je Občinski svet Občine Benedikt na svoji 16. redni seji dne 16. junija 2021 sprejel
ODLOK O SOFINANCIRANJU NAKUPA IN VGRADNJE MALIH KOMUNALNIH ČISTILNIH NAPRAV IN HIŠNIH ČRPALIŠČ KOMUNALNIH ODPADNIH VOD NA OBMOČJU OBČINE BENEDIKT
I. UVODNE DOLOČBE
1. člen
(splošno)
- S tem odlokom se določajo namen, upravičenci, pogoji in postopek za dodelitev proračunskih sredstev, namenjenih za nakup in vgradnjo malih komunalnih čistilnih naprav (v nadaljevanju: MKČN) in hišnih črpališč komunalnih odpadnih vod (v nadaljevanju: hišnih črpališč) za stanovanjske objekte na območju Občine Benedikt.
- Namen subvencioniranja nakupa in vgradnje MKČN ter hišnih črpališč je občanom pomagati, da zagotovijo čiščenje odpadnih voda iz stanovanjskih objektov skladno z določili veljavnih predpisov.
- Sredstva se dodeljujejo upravičencem v obliki subvencioniranja stroška nakupa in vgradnje MKČN in hišnega črpališča.
- Populacijski ekvivalent (v nadaljevanju: PE) je enota za obremenjevanje vode, ki približno ustreza onesnaževanju, katerega povzroči en prebivalec na dan.
- MKČN ali hišno črpališče, ki je predmet subvencioniranja skladno s tem odlokom, ni del javne infrastrukture.
2. člen
(upravičenci)
- Upravičenci do dodelitve proračunskih sredstev po tem odloku (v nadaljevanju: upravičenci) so fizične osebe s stalnim prebivališčem na območju Občine Benedikt, ki so lastniki ali solastniki enostanovanjskih ali večstanovanjskih stavb.
- V primeru izgradnje skupne MKČN ali hišnega črpališča na več enostanovanjskih objektov ali za enega ali več večstanovanjskih objektov, je upravičenec in vlagatelj vloge tisti investitor, na čigar zemljišču bo čistilna naprava ali hišno črpališče zgrajeno. Investitorji medsebojna razmerja uredijo s pogodbo. Do subvencioniranja niso upravičene pravne
- Subvencionira se izgradnja MKČN ali hišno črpališče komunalnih odpadnih vod za objekte na območjih izven meja aglomeracij, skladno z Operativnim programom odvajanja in čiščenja komunalne odpadne vode v Republiki Sloveniji, ki ga je sprejela Vlada RS, uporabnikom, ki v skladu s predpisi niso obvezani k priključitvi na javno kanalizacijo.
- Vsak upravičenec lahko kandidira za proračunska sredstva za en objekt le enkrat.
II. POSTOPEK DODELITVE SREDSTEV
3. člen
(splošno)
- Sredstva za subvencioniranje nakupa in vgradnje MKČN ter hišnega črpališča na območju Občine Benedikt se zagotavljajo iz občinskega proračuna, njihovo višino za posamezno leto določi Občinski svet Občine Benedikt z odlokom o proračunu. Na podlagi v proračunu določene višine sredstev se objavi javni razpis, ki podrobneje določa pogoje za dodelitev proračunskih sredstev.
- V kolikor je upravičenec že prejel javna nepovratna sredstva iz drugih virov v ta namen, do proračunskih sredstev za isti namen ni upravičen.
4. člen
(javni razpis, razpisna dokumentacija)
(1) Javni razpis se objavi na spletni strani Občine Benedikt. V javnem razpisu se določi:
- naziv in sedež občine,
- pravna podlaga za izvedbo razpisa,
- predmet javnega razpisa,
- osnovne pogoje za kandidiranje na razpisu in zahtevane priloge,
- višino sredstev, ki so na razpolago v posameznem proračunskem letu,
- rok in naslov za vložitev vlog,
- datum odpiranja vlog,
- rok, v katerem bodo vlagatelji obveščeni o izidu,
- kraj, čas in osebo, pri kateri lahko upravičenci pridobijo dodatne informacije in razpisno dokumentacijo.
(2) Razpisna dokumentacija mora vsebovati vse podatke, ki so potrebni, da prijavitelj izdela popolno vlogo za dodelitev sredstev ter vse pogoje, ki jih mora prijavitelj izpolnjevati, da se vrsti v izbor za dodelitev sredstev. Obvezni sestavni deli razpisne dokumentacije so:
- navedba predmeta javnega razpisa,
- okvirna višina sredstev, ki so na razpolago za predmet javnega razpisa,
- vzorec pogodbe,
- opredelitev, kdaj se šteje, da je vloga na razpis formalno popolna,
- navedba potrebnih dokumentov, ki jih mora prijavitelj predložiti kot dokazilo, da je upravičen do sredstev,
- navedba o tem, kdo odloči o dodelitvi sredstev in kdo odloča o pritožbi zoper odločbo,
- obrazci, ki so obvezna priloga k vlogi na javni razpis.
5. člen
(vloga)
- Prijavitelji se na javni razpis prijavijo z vlogo, ki jo vložijo pri organu, določenem v javnem razpisu.
- Vloga je formalno popolna, če vsebuje vse obrazce in zahtevane priloge, ki jih določa razpisna dokumentacija.
6. člen
(pristojni organ)(1) Postopek javnega razpisa za dodelitev proračunskih sredstev vodi organ občinske uprave, pristojen za gospodarske javne službe (v nadaljevanju: pristojni organ). Pristojni organ opravlja vse naloge, ki so potrebne, da se izvede postopek javnega razpisa, zlasti pa:
- pripravi predlog javnega razpisa in razpisne dokumentacije;
- zagotovi objavo javnega razpisa in razpisne dokumentacije na spletni strani Občine Benedikt oziroma drugih sredstvih javnega obveščanja;
- odpira in pregleda prejete vloge;
- ugotavlja formalno popolnost vlog;
- zahteva dopolnitev formalno nepopolnih vlog;
- ugotavlja izpolnjevanje pogojev za dodelitev sredstev;
- na podlagi izvedenega postopka ugotovi višino sredstev, ki jih prejme posamezni upravičenec;
- izdaja ustrezne pravne akte;
- opravlja nadzor nad namensko porabo sredstev.
(2) Upravni organ odpira in obravnava vse vloge, ki so prispele v času od zadnje obravnave prispelih vlog, in sicer po vrstnem redu prispetja.
7. člen
(obravnava vlog)
- Po izvedenem odpiranju vlog pristojni organ preveri popolnost vlog in izpolnjevanje pogojev za dodelitev sredstev.
- Prijavitelje, katerih vloge na razpis niso formalno popolne, pristojni organ v roku petih delovnih dni od dneva odpiranja vlog pisno pozove, naj vloge dopolnijo. Formalno nepopolne vloge, ki jih prijavitelji v postavljenem roku ne dopolnijo, zavrže pristojni organ s sklepom.
- Zoper sklep iz prejšnjega odstavka tega člena je možna pritožba na župana v petnajstih dneh od vročitve sklepa.
- Na podlagi izvedenega postopka pristojni organ izda odločbe o dodelitvi sredstev. Sredstva subvencije se odobrijo po vrstnem redu prispelih popolnih vlog. Postopek o dodelitvi sredstev se vodi v skladu z razpisom po pravilih splošnega upravnega postopka. Sredstva se dodelijo do porabe proračunskih sredstev.
- Zoper odločbo iz prejšnjega odstavka tega člena je možna pritožba na župana. Odločitev župana je dokončna.
8. člen
(pogodba)
(1) Za subvencioniranje nakupa in vgradnje MKČN ali hišnega črpališča Občina Benedikt in upravičenec skleneta pogodbo o subvencioniranju. Pogodba se sklene po dokončnosti odločbe iz četrtega odstavka prejšnjega člena. Če upravičenec ne vrne podpisane pogodbe najkasneje v roku, ki je določen v javnem razpisu, se šteje, da je vlogo na razpis umaknil.(2) Pogodba o subvencioniranju mora vsebovati najmanj:
- navedbo pogodbenih strank,
- namen dodelitve sredstev,
- višino dodeljenih sredstev,
- navedbo dokazil, s katerimi se dokazuje realizacija nakupa in vgradnje MKČN ali hišnega črpališča ter rezultate prvih meritev;
- rok za dostavo dokazil iz prejšnje alineje;
- navedbo pravic in obveznosti pogodbenih strank;
- razloge za vračilo dodeljenih sredstev;
- določilo o obveznosti prejemnika sredstev do hrambe dokumentacije za čas obratovanja MKČN ali hišnega črpališča oziroma v času, ki ga določajo predpisi;
- obveznost prejemnika sredstev, da bo omogočil pristojnemu organu vpogled v dokumentacijo in kontrolo namenske porabe sredstev;
- izjavo prejemnika sredstev, da se strinja, da se podatki o odobrenih in izplačanih denarnih sredstvih, ki so javnega značaja, lahko objavijo;
- način nadzora nad namensko porabo sredstev.
(3) V primeru iz desete alineje prejšnjega odstavka tega člena se lahko objavijo osnovni podatki o višini odobrenih sredstev in prejemniku v skladu z zakonom, ki ureja dostop do informacij javnega značaja in zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov.(4) Pristojni organ lahko pred izplačilom sredstev opravi ogled MKČN ali hišnega črpališča, za katerega se sredstva dodeljujejo.(5) Prejemnik sredstev v obdobju 5 let od prejema sredstev ne sme odtujiti MKČN ali hišnega črpališča, za katerega je prejel sredstva, razen če je bila stavba, za katero se je vgradila MKČN ali hišno črpališče, v tem času priključena na javno kanalizacijo v upravljanju izvajalca javne službe.
9. člen
(višina subvencioniranja)
- Višina pomoči znaša 40 % upravičenih stroškov oziroma največ 1.500 EUR za en stanovanjski objekt.
- V primeru dobave in vgradnje ene MKČN za več enostanovanjskih objektov oziroma za enega ali več večstanovanjskih objektov, ki so v lasti oziroma solasti različnih upravičencev, znaša višina pomoči do 50 % upravičenih stroškov za vse upravičence skupaj oziroma največ do 1.200,00 EUR. Znesek subvencioniranja se določi v javnem razpisu glede na število stanovanjskih objektov oziroma stanovanj, ki se priključujejo na skupno MKČN na način, da se nakup in vgradnja MKČN, na katero se priključuje večje število stanovanjskih objektov oziroma stanovanj, subvencionira v višjem znesku kot nakup MKČN, na katero se priključuje manjše število stanovanjskih objektov oziroma stanovanj. V ta namen se v javnem razpisu oblikujejo razredi z različnimi zneski subvencioniranja glede na število stanovanjskih objektov oziroma stanovanj, ki se priključujejo na eno MKČN.
- Višina pomoči za nabavo hišnega črpališča znaša do 50 % upravičenih stroškov oziroma največ 750,00 EUR na stanovanjsko stavbo.
10. člen
(upravičeni stroški)
- Kot upravičeni stroški štejejo stroški nakupa in vgradnje MKČN ali hišnega črpališča do 50 PE in njunega prvega zagona z nastavitvijo parametrov.
- Upravičeni stroški lahko nastanejo od 1. 1. 2020 dalje.
- Upravičeni stroški so izključno stroški, katere bo upravičenec dokazoval s potrdilom o plačanih računih za nakup, vgradnjo in montažo MKČN ali hišnega črpališča ter stroške njunega prvega zagona z nastavitvijo parametrov.
- Upravičeni stroški so stroški z DDV.
11. člen
(pogoji in omejitve)
- MKČN ali hišno črpališče mora imeti certifikat oziroma listino o skladnosti izdelka s standardom iz Uredbe o odvajanju in čiščenju komunalne odpadne vode (Uradni list RS, št. 98/15, 76/17, 81/19, 49/20 - ZIUZEOP), ki je izdana v skladu s predpisom, ki ureja potrjevanje skladnosti in označevanje gradbenih proizvodov.
- Prijavitelj je dolžan izvajalca javne službe pisno obvestiti o začetku obratovanja MKČN ali hišnega črpališča najpozneje v roku 15 dni po začetku njenega obratovanja in mu dostaviti vso potrebno dokumentacijo skladno s predpisi.
- Izvajalec javne službe za potrebe prijave na javni razpis prijavitelju izda potrdilo, iz katerega izhaja, da je MKČN ali hišno črpališče vgrajeno, obratuje in da je bila predana vsa potrebna dokumentacija.
- Prijavitelj mora dostaviti izvajalcu javne službe poročilo o opravljenih prvih meritvah obratovanja MKČN ali hišnega črpališča v predpisanih rokih, analizni izvid pa ne sme biti starejši od 30 dni skladno s Pravilnikom o prvih meritvah in obratovalnem monitoringu odpadnih voda (Uradni list RS, št. 94/14, 98/15, 49/20 - ZIUZEOP).
- MKČN ali hišno črpališče mora biti v času vložitve zahtevka za nakazilo odobrenih sredstev vgrajeno in v funkciji obratovanja, rezultati opravljenih prvih meritev obratovanja pa morajo biti ustrezni.
12. člen
(nakazilo odobrenih sredstev)
Po zaključeni naložbi, vendar najkasneje do datuma, določenega v pogodbi, pošljejo upravičenci na Občino Benedikt zahtevek za izplačilo sredstev z vsemi zahtevanimi prilogami, vključno z rezultati prvih meritev obratovanja MKČN ali hišnega črpališča, iz katerih izhaja, da so parametri onesnaženosti ustrezni. Nakazilo sredstev se izvrši v roku, določenem skladno z veljavnimi predpisi o izvrševanju proračuna.
KONČNA DOLOČBA
13. člen
(končna določba)
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem glasilu e-občina.
Številka: 354-11/2021-5
Datum: 16.06.2021
Občina Benedikt
Milan Repič, župan