Na podlagi 11. člena Zakona o javno – zasebnem partnerstvu (Uradni list RS, št. 127/06, Uradni list Evropske unije, št. 317/07, 314/09, 319/11, 335/13, 307/15) in 15. člena Statuta Občine Benedikt (Uradno glasilo e-občina, št. 20/21 – uradno prečiščeno besedilo – UPB1), je Občinski svet Občine Benedikt na 14. redni seji dne 26.3.2025 sprejel
SKLEP O UGOTOVITVI JAVNEGA INTERESA ZA SKLENITEV JAVNO-ZASEBNEGA PARTNERSTVA ZA OSKRBO VEČ OBJEKTOV V OBČINI BENEDIKT S TOPLOTNO ENERGIJO S KOTLOVNICO NA LESNO BIOMASO
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina)
(1) Ta akt vsebuje odločitev o ugotovitvi javnega interesa za sklenitev javno-zasebnega partnerstva za oskrbo več objektov, ki so v lasti občine ali v zasebni lastni s toplotno energijo iz kotlovnice na lesno biomaso, tako, da se obstoječa kotlovnica na kurilno olje, ki se sedaj uporablja za ogrevanje OŠ, starega vrtca, občinske stavbe in športne dvorane, nadgradi s sistemom ogrevanja na lesno biomaso. Pri tem se nov hranilnik (zalogovnik) za lesno biomaso, kot zunanji objekt izvede na parceli 479/7 k.o. 520-BENEDIKT na mestu, kjer je trenutno locirana podzemna cisterna za kurilno olje.
(2) Ta akt vsebuje tudi odločitev, da se v enoten sistem ogrevanja preko toplovoda priključi še novi vrtec, poslovno stanovanjske objekte, večstanovanjske objekte in stanovanjske objekte na območju Čolnikovega trga in Nasipne ulice. Območje lokacije se natančno določi ob izdelavi projektne dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja in sklenitvi služnostne pogodbe ali pogodbe o ustanovitvi stavbne pravice.
(3) Poleg tega ta akt določa predmet, pravice in obveznosti javnega in zasebnega partnerja, postopek izbire zasebnega partnerja in način financiranja izvedbe projekta.
(4) Javni partner je Občina Benedikt. Zasebni partner je pravna ali fizična oseba, izbrana na javnem razpisu kot izvajalec javno-zasebnega partnerstva.
(5) Uporabniki storitve oskrbe s toplotno energijo s kotlovnico na lesno biomaso so Občina Benedikt in lastniki objektov v privatni lasti, tj. v primeru priključitve drugih poslovnih in stanovanjskih objektov, ki niso v lasti občine, tudi lastniki posamezne nepremičnine.
II. VSEBINA IN PREDMET JAVNO-ZASEBNEGA PARTNERSTVA
2. člen
(javni interes)
(1) Občinski svet s tem aktom potrjuje Dokument identifikacije investicijskega projekta izgradnje sistema daljinskega ogrevanja na lesno biomaso v kraju Benedikt (v nadaljevanju DIIP). Občinski svet na podlagi DIIP-a s tem aktom sprejema odločitev, da obstaja javni interes za oskrbo objektov iz 1. člena s toplotno energijo s kotlovnico na lesno biomaso v obliki javno zasebnega partnerstva.(2) Javni interes obsega:
- zamenjavo fosilnega energenta (kurilno olje in utekočinjen naftni plin) z lesno biomaso, ki je obnovljiv vir energije, s čimer se zmanjšuje izpuste CO2 in prispeva k uresničevanju strategije povečevanja izrabe obnovljivih virov energije in
- izrabo lokalnih energetskih virov in
- zniževanje stroškov ogrevanja v objektih, navedenih v 1. členu tega akta.
3. člen
(predmet)
Predmet javno-zasebnega partnerstva je:
- prilagoditev in nadgradnja obstoječe kotlovnice v OŠ Benedikt z vso potrebno kotlovsko opremo na lesno biomaso in vso potrebno dodatno opremo,
- izvedba novega (zunanjega) hranilnika-zalogovnika za lesno biomaso,
- prilagoditev obstoječih kotlovnic v objektih, ki se priključujejo v sistem z vso potrebno opremo,
- priključitev izbranih objektov v enoten sistem ogrevanja preko toplovoda,
- upravljanje, obratovanje in razvoj kotlovnice,
- distribucija toplotne energije do uporabnikov.
4. člen
(obseg posameznih nalog)
(1) Naloge iz prve alineje prejšnjega člena obsegajo izvedbo potrebnih gradbenih del, dobavo in postavitev nove kotlovniške opreme ter izvedbo povezav od stavbe kotlovnice do stavb uporabnikov, izvedbo potrebnih strojno inštalaterskih in elektro inštalaterskih del.
(2) Naloge iz druge alineje prejšnjega člena obsegajo izvedbo postavitve novega hranilnika (zalogovnika) za lesno biomaso.
(3) Naloge iz tretje in četrte alineje prejšnjega člena obsegajo prilagoditev ali dograditev vseh elementov kotlovnice, ki so potrebni za zagotovitev distribucije toplotne energije do uporabnikovih naprav.
(4) Naloge iz pete alineje prejšnjega člena obsegajo upravljanje, razvoj in vzdrževanje kotlovnice, razvoj oskrbe s toplotno energijo, odgovornost za varnost in zanesljivost funkcioniranja kotlovnice, izvajanje potrebnih meritev ter preizkusov delovanja kotlovnice.
(5) Naloge iz šeste alineje prvega odstavka prejšnjega člena obsegajo obratovanje in s tem povezano zagotavljanje in prodajo toplotne energije uporabnikom.
(6) Izvajalec dejavnosti oskrbe s toploto mora poleg nalog prvega in drugega odstavka tega člena izvajati tudi vse druge naloge in dejavnosti, ki so z dejavnostjo oskrbe s toploto neločljivo povezane.
5. člen
(obveznosti javnega partnerja)
(1) Javni partner bo zasebnemu partnerju podelil izključno pravico dogradnje in posodobitve obstoječe kotlovnice v OŠ Benedikt in izvedbe novega hranilnika za lesno biomaso na delu občinskega zemljišča s parc. št. 479/7, k.o. 520 – Benedikt in upravljanja s kotlovnico v objektih iz 1. člena, ki so v njegovi lasti ter mu omogočil dostop do parcel, ki so v njegovi lasti, na katerih je predvidena gradnja in kotlovnic v objektih iz 1. člena, ki so v njegovi lasti, pri katerih se predvideva menjava goriva, da bo lahko opravil potrebna gradbena in instalacijska dela.
(2) Javni partner je tudi dolžan zagotoviti, da uporabniki toplote, ki so delno ali v celoti financirani iz občinskega proračuna, redno plačujejo stroške dobavljene toplote. Dobavljena toplota se obračunava na podlagi pogodbe, ki jo skleneta zasebni partner in uporabnik.
6. člen
(obveznosti zasebnega partnerja)
(1) Zasebni partner prevzema obveznosti izvedbe vseh investicijskih ukrepov za izvedbo sistema daljinskega ogrevanja na lesno biomaso, vključno z izdelavo dokumentacije in s pridobitvijo vseh potrebnih dovoljenj za izgradnjo ter začetek obratovanja.
(2) Zasebni partner v celoti prevzema obveznost upravljanja, razvoja in vzdrževanja kotlovnice, odgovornost za varnost in zanesljivost funkcioniranja kotlovnice, vključno z zagotavljanjem toplote v primeru okvar in drugih nepredvidenih okoliščin, ter izvajanje potrebnih meritev ter preizkusov delovanja kotlovnice. V to obveznost spada tudi nakup goriva (lesni sekanci) in zagotavljanje redne dobave toplote uporabnikom pri čemer zasebni partner prevzema hkrati obveznost nabave goriva v lokalnem okolju.
III. OBLIKA JAVNO-ZASEBNEGA PARTNERSTVA
7. člen
(oblika javno zasebnega partnerstva)
Javno zasebno partnerstvo se izvede v obliki koncesijskega razmerja, in sicer tako, da objekti in naprave koncesije po poteku koncesijske pogodbe postanejo last javnega partnerja (model zgradi upravljaj-prenesi v last ali BOT).
III. TRAJANJE JAVNO ZASEBNEGA PARTNERSTVA
8. člen
(trajanje javno zasebnega partnerstva)
Koncesijska pogodba med javnim in zasebnim partnerjem se sklene za obdobje 15 let.
IV. POSTOPEK IZBIRE IZVAJALCA JAVNO-ZASEBNEGA PARTNERSTVA IN POGOJI TER MERILA ZA IZBOR
9. člen
(postopek izbire)
(1) Zasebnega partnerja se izbere na podlagi javnega razpisa, v odprtem postopku.
(2) V postopku izbire mora javni partner zagotoviti transparentno in enakopravno obravnavanje kandidatov.
10. člen
(pogoji za izbiro zasebnega partnerja)
(1) Javni partner mora v postopku izbire zasebnega partnerja preveriti, ali je zasebni partner ekonomsko in finančno ter tehnično in kadrovsko sposoben prevzeti naloge izvajalca javno-zasebnega partnerstva.
(2) Kandidati morajo v postopku izbire izkazati, da imajo zadostne reference s predmetnega področja in zagotovljen dostop do finančnih sredstev za realizacijo celotnega projekta javno-zasebnega partnerstva.
11. člen
(merila za izbor zasebnega partnerja)
(1) Za izbor zasebnega partnerja v javnem razpisu se kot glavno merilo uporabi ekonomsko najugodnejša ponudba. Z javnim razpisom se kot dopolnilna lahko določi tudi druga merila.
(2) Javni partner mora v javnem razpisu oblikovati jasna in transparentna merila za izbor zasebnega partnerja, ki bodo omogočila izbor najugodnejšega kandidata.
12. člen
(pooblastilo)
Za objavo javnega razpisa, izvedbo postopka izbire zasebnega partnerja, izbiro izvajalca javno-zasebnega partnerstva, podelitev soglasja za izvajanje dejavnosti distribucije toplote kot tržne dejavnosti in podpis pogodbe o javno-zasebnem partnerstvu ter ostala dejanja v postopku sklenitve in izvajanja javno-zasebnega partnerstva se pooblasti župana.
13. člen
(strokovna komisija)
(1) Za pripravo in izvedbo javnega razpisa, pregled in oceno prispelih vlog oziroma prijav ter za pripravo strokovnega poročila župan imenuje strokovno komisijo.
(2) Strokovna komisija ima predsednika in najmanj dva člana. Vsi člani strokovne komisije morajo imeti najmanj visokošolsko izobrazbo in najmanj 5 let delovnih izkušenj z delovnega področja, da lahko zagotovijo strokovno presojo vlog oziroma prijav.
(3) Predsednik in vsi člani strokovne komisije morajo izpolnjevati pogoj iz drugega odstavka 52. člena ZJZP, kar potrdijo s podpisom izjave. Člana strokovne komisije, za katerega se ugotovi, da ne izpolnjuje postavljenega pogoja iz prejšnjega stavka, se nemudoma izloči iz strokovne komisije in se imenuje nadomestnega člana.
(4) Za strokovno-tehnično pomoč in svetovanje v postopku priprave in izvedbe javnega razpisa lahko strokovna komisija uporabi strokovne službe javnega partnerja ali zunanje strokovnjake. Člani strokovne komisije so lahko tudi neodvisni zunanji strokovnjaki, ki razpolagajo s specifičnim znanjem, potrebnim za uspešno izbiro izvajalca javno-zasebnega partnerstva.
(5) Poročilo strokovne komisije je podlaga za pripravo akta izbire izvajalca javno-zasebnega partnerstva, ki ga izda župan.
V. VZPOSTAVITEV IN PRENEHANJE JAVNO-ZASEBNEGA PARTNERSTVA
14. člen
(vzpostavitev)
Pravice in obveznosti, ki izhajajo iz razmerja javno-zasebnega partnerstva, nastanejo s trenutkom sklenitve koncesijske pogodbe. Akt izbire preneha veljati, če izbrani zasebni partner pogodbe ne podpiše v roku 30 dni od njegove pravnomočnosti.
15. člen
(prenehanje)
Razmerje javno-zasebnega partnerstva preneha z izpolnitvijo vseh pogodbenih obveznosti obeh partnerjev oziroma s pretekom pogodbenega roka. Pogoji in način predčasnega prenehanja razmerja javno-zasebnega partnerstva se določijo s pogodbo.
VI. RAZMERJE MED JAVNIM IN ZASEBNIM PARTNERJEM
16. člen
(pravice in obveznosti partnerjev)
(1) Pravice in obveznosti javnega in zasebnega partnerja se uredijo s koncesijsko pogodbo. Pogodba mora biti sklenjena na način, ki zagotavlja uravnoteženo izvajanje javno-zasebnega partnerstva in na način, ki zagotavlja, da vsak izmed partnerjev prevzema tista poslovna tveganja, ki jih najlažje obvladuje.
(2) Javni partner mora s koncesijsko pogodbo vzpostaviti mehanizme, s katerimi zagotovi učinkovito zavarovanje javnega interesa.
VII. NAČIN FINANCIRANJA
17. člen
(način financiranja)
(1) Sredstva za izvedbo investicije zagotovi zasebni partner.
(2) Sredstva za tekoče obratovanje zagotovi zasebni partner iz prihodkov za dobavljeno toploto uporabnikom.
VIII. NADZOR
18. člen
(nadzor)
Nadzor nad izvajanjem javno-zasebnega partnerstva vršita župan in občinski svet.
19. člen
(veljavnost akta)
Ta akt začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem glasilu e-občina.
Številka: 360-4/2025-2
Datum: 26. 03. 2025
Občina Benedikt
Milan Repič, župan