Čolnikov trg 5
2234 Benedikt
Občina Benedikt, Čolnikov trg 5, 2234 Benedikt na podlagi Odloka o proračunu Občine Benedikt za leto 2025 (Uradno glasilo e-občina, št. 50/2024) in Odloka o sofinanciranju nakupa in vgradnje malih komunalnih čistilnih naprav in hišnih črpališč komunalnih odpadnih vod na območju Občine Benedikt (Uradno glasilo e-občina, št. 14/2021) objavlja
JAVNI RAZPIS
za dodelitev proračunskih sredstev za nakup in vgradnjo malih komunalnih čistilnih naprav in hišnih črpališč komunalnih odpadnih vod v Občini Benedikt
za leto 2025
I. NEPOSREDNI PRORAČUNSKI UPORABNIK
Občina Benedikt, Čolnikov trg 5, 2234 Benedikt.
II. PREDMET JAVNEGA RAZPISA
Predmet javnega razpisa je dodelitev nepovratnih sredstev v obliki subvencij za izgradnjo malih komunalnih čistilnih naprav (v nadaljevanju: MKČN) velikosti do 50 PE in hišnih črpališč komunalnih odpadnih vod v občini Benedikt za proračunsko obdobje 2025.
Za leto 2025 so zagotovljena proračunska sredstva v skupni višini 5.000,00 EUR.
Med MKČN spadajo tudi biološke in rastlinske čistilne naprave.
III. PRAVNA PODLAGA ZA IZVEDBO JAVNEGA RAZPISA:
Odlok o sofinanciranju nakupa in vgradnje malih komunalnih čistilnih naprav in hišnih črpališč komunalnih odpadnih vod na območju Občine Benedikt ter Sklep razpisne komisije v postopku izvedbe javnega razpisa dodelitve proračunskih sredstev za nakup in vgradnjo malih komunalnih čistilnih naprav in črpališč komunalnih odpadnih vod v Občini Benedikt za leto 2025 z dne 29. 1. 2025.
IV. POGOJI ZA UPRAVIČENCE DO DODELITEV PRORAČUNSKIH SREDSTEV, KI SO VEZANI NA PREDLAGATELJA:
Upravičenci do dodelitve proračunskih sredstev v skladu s sklepom razpisne komisije:
- so fizične osebe (razen samostojnih podjetnikov posameznikov) s stalnim prebivališčem na območju Občine Benedikt, ki so lastniki ali solastniki obstoječih enostanovanjskih ali večstanovanjskih stavb, ki ležijo na območju Občine Benedikt;
- v primeru izgradnje skupne MKČN ali hišnega črpališča za več enostanovanjskih objektov ali za enega ali več večstanovanjskih objektov, je upravičenec in vlagatelj vloge tisti investitor, na čigar zemljišču bo čistilna naprava ali hišno črpališče zgrajeno. Investitorji medsebojna razmerja uredijo s pogodbo;
- do subvencioniranja niso upravičene pravne sebe.
V. POGOJI SOFINANCIRANJA NAKUPA IN VGRADNJE MALIH KOMUNALNIH ČISTILNIH NAPRAV IN HIŠNIH ČRPALIŠČ KOMUNALNIH ODPADNIH VOD:
1. Pogoji sofinanciranja nakupa in vgradnje malih komunalnih čistilnih naprav:
- objekt se mora nahajati na območju občine Benedikt, izven meja aglomeracij, znotraj katerih se predvideva izgradnja kanalizacije skladno z Operativnim programom odvajanja in čiščenja komunalne odpadne vode v Republiki Sloveniji, ki ga je sprejela Vlada RS. Informacijo o možnosti priključitve pridobi stranka na občini Benedikt,
- veljavno gradbeno dovoljenje za objekt, ki je bil zgrajen po letu 1967 ali potrdilo, za objekt zgrajen pred letom 1967, da ima objekt na podlagi določil 118. člena Gradbenega zakona izdano uporabno dovoljenje,
- v primeru kasnejše izgradnje kanalizacije se prijavitelj v skladu z Odlokom o načinu opravljanja lokalne gospodarske javne službe odvajanja in čiščenja komunalne in padavinske odpadne vode v občini Benedikt (Uradno glasilo slovenskih občin št. 15/2017) obvezuje priključiti na javno kanalizacijo. Informacije o načrtovani gradnji kanalizacijskih omrežij si vlagatelj sam pridobi na Občini Benedikt.
- MČN mora imeti certifikat oziroma listino o skladnosti izdelka z zahtevami, glede mejnih vrednosti parametrov odpadnih vod, kot jih predpisuje Uredba o odvajanju in čiščenju komunalne odpadne vode (Uradni list RS, št. 98/15, 76/17, 81/19, 49/20 - ZIUZEOP, 194/21, 44/22 - ZVO-2, v nadaljnjem besedilu: Uredba), kar se dokazuje z ustreznim certifikatom. Čiščenje komunalne odpadne vode v mali komunalni čistilni napravi mora biti v skladu z določili Uredbe,
- končni prejemnik mora imeti poravnane vse svoje dosedanje zapadle obveznosti do Občine Benedikt, javnih zavodov, javnih podjetij, katerih ustanoviteljica ali soustanoviteljica je Občina Benedikt,
- končni prejemnik za iste upravičene stroške ali za isti namen ni pridobil in ne sme biti v postopku pridobivanja sredstev iz katerega koli drugega javnega razpisa za iste upravičene stroške oz. isti namen,
- upravičeni stroški so stroški nakupa in vgradnje oz. izgradnje male komunalne čistilne naprave.
2. Pogoji sofinanciranja za vgradnjo hišnega črpališča komunalnih odpadnih vod:
- objekt se mora nahajati na območju občine Benedikt,
- veljavno gradbeno dovoljenje za objekt, ki je bil zgrajen po letu 1967 ali potrdilo, za objekt zgrajen pred letom 1967, da ima objekt na podlagi določil 150. člena Gradbenega zakona izdano uporabno dovoljenje,
- končni prejemnik za iste upravičene stroške ali za isti namen ni pridobil in ne sme biti v postopku pridobivanja sredstev iz katerega koli drugega javnega razpisa za iste upravičene stroške oz. isti namen,
- upravičeni stroški so stroški nakupa in vgradnje oz. izgradnje hišnega črpališča.
3. Maksimalna višina pomoči za posamezno MKČN zmogljivost do 50 PE znaša 40% upravičenih stroškov oziroma največ 1.500,00 EUR za en stanovanjski objekt.
V primeru dobave in vgradnje ene MKČN za več enostanovanjskih objektov oziroma za enega ali več večstanovanjskih objektov, ki so v lasti oziroma solasti različnih upravičencev, znaša višina pomoči do 50% upravičenih stroškov za vse upravičence skupaj oziroma največ do 1.200,00 EUR za vse upravičence skupaj.
Za hišna črpališča komunalnih odpadnih vod višina pomoči znaša do 50% upravičenih stroškov oziroma največ 750,00 EUR na posamezno črpališče.
4. Pri MKČN in hišnih črpališčih, razen pri rastlinskih čistilnih napravah, se za upravičene stroške štejejo stroški, ki so nastali v času od 1. 1. 2020 dalje.
5. MKČN ali hišno črpališče mora biti v času vložitve zahtevka za nakazilo odobrenih sredstev vgrajeno in v funkciji obratovanja, rezultati opravljenih prvih meritev obratovanja pa morajo biti ustrezni. Naložba mora biti zaključena pred oddajo vloge.
VI. VIŠINA SREDSTEV
Sredstva so zagotovljena v proračunu Občine Benedikt za leto 2025, pod proračunsko postavko 15022 – Sofinanciranje malih čistilnih naprav, in sicer v višini 5.000,00 EUR.
VII. VSEBINA VLOGE
Vloga za sofinanciranje MKČN in hišnih črpališč je sestavljena iz naslednje zahtevane dokumentacije:
- Prijavni obrazec
- Izjava za vlagatelja
- Kopija računa o nakupu male čistilne naprave oz. izgradnje rastlinske čistilne naprave ali vgradnji hišnega črpališča,
- Kopija potrdila o plačilu nabave in vgradnje male čistilne naprave oz. vgradnje hišnega črpališča - za sofinanciranje izgradnje hišnega črpališča je potrebno priložiti potrdilo izvajalca gospodarske javne službe o priključitvi na kanalizacijsko omrežje,
- Kopija osebnega dokumenta,
- Kopija bančne kartice iz katere je vidna številka transakcijskega računa,
- Certifikat oziroma listina o skladnosti izdelka z zahtevami glede mejnih vrednosti parametrov odpadnih vod,
- Prve meritve oz. analiza izpustov, ki izkazuje ustreznost rastlinske čistilne naprave,
- Kopija veljavnega gradbenega dovoljenje za objekt oz. potrdilo, da ima objekt, zgrajen pred letom 1967, na podlagi določil 118. člena Gradbenega zakona izdano uporabno dovoljenje,
- Parafiran vzorec pogodbe.
Vloga je popolna, če vlagatelj do predpisanega roka za oddajo vlog v javnem razpisu predloži pravilno izpolnjeno zahtevano dokumentacijo. Vsebina vloge mora biti urejena po prej navedenem zaporedju.
Razpisno dokumentacijo lahko zainteresirani dobijo na spletni strani Občine Benedikt (www.benedikt.si) in na Občini Benedikt, v času uradnih ur. Informacije lahko pridobite na Občini Benedikt; tel.: 02/703 60 36 ali e-pošta: sasa.kotnjek@benedikt.si.
VIII. ROK IN NAČIN PRIJAVE
Vloge s priloženo zahtevano dokumentacijo po tem razpisu se lahko vlagajo po objavi javnega razpisa na spletni strani Občine Benedikt do porabe sredstev, v vsakem primeru pa najkasneje do 31. 10. 2025, na naslov: Občina Benedikt, Čolnikov trg 5, 2234 Benedikt. Šteje se, da je prijava prispela pravočasno, če je bila zadnji dan roka za oddajo vlog oddana na pošti s priporočeno pošiljko (velja datum poštnega žiga) ali ta dan oddana v sprejemni pisarni Občine Benedikt.
Prijavni obrazec z zahtevano dokumentacijo mora biti oddan v zaprti kuverti s pripisom »NE ODPIRAJ – RAZPIS SOFINANCIRANJE MKČN« in NAZIVOM PRIJAVITELJA.
Vloga za dodelitev sredstev mora biti dostavljena do roka, ki je določen v objavi javnega razpisa. Odpirajo se samo v roku dostavljene, pravilno izpolnjene in označene kuverte, ki vsebujejo vloge in sicer v vrstnem redu, v katerem so bile predložene.
IX. POSTOPEK OBRAVNAVE VLOG
Vloge bo odpirala in ocenjevala ter pripravila predlog prejemnikov sredstev razpisna komisija (v nadaljevanju: Komisija), ki jo je imenoval župan.
Odpiranje prispelih vlog se bo do porabe sredstev oz. skrajnega roka za oddajo vloge, izvajalo sprotno oz. obdobno, ko bo prispelo primerno število prijav. Odpiranje prejetih vlog bo razpisna komisija opravila po zaporedju prispetja do porabe sredstev oz. skrajnega roka za oddajo vlog. V primeru, da je prispelo več vlog, kot je razpoložljivih sredstev, se prednostno obravnavajo vloge, ki so prispele prej. Če so vloge prispele isti dan po pošti imajo prednost tiste vloge, pri katerih je starejši datum vgradnje MKČN v razpisnem obdobju. Odpiranje vlog ne bo javno.
Vlagatelje nepopolnih vlog bo občinska uprava na predlog komisije v roku 5 dni od odpiranja vlog pozvala, da jih dopolnijo v roku 8 dni od prejema obvestila. Nepopolna vloga, ki jo predlagatelj v navedenem roku ne bo dopolnil, se zavrže.
Vse pravočasno prispele in popolne vloge bo razpisna komisija ocenjevala na podlagi pogojev, ki so sestavni del tega javnega razpisa. Prejete vloge se bodo odpirale po časovnem zaporedju prispetja vloge do porabe sredstev oz. skrajnega roka za oddajo vloge.
Na podlagi predloga razpisne komisije o dodelitvi oz. ne dodelitvi sredstev odloči direktor občinske uprave Občine Benedikt z odločbo. Istočasno bodo prejemniki pozvani tudi k podpisu pogodb. Če prejemnik v roku 8 dni od prejema odločbe ne vrne podpisane pogodbe se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev.
Nakazilo sredstev se izvrši na transakcijski račun upravičenca v letu 2025.
Vlagatelj vloge, ki meni, da izpolnjuje pogoje in merila iz javnega razpisa in mu razpisana sredstva neupravičeno niso bila dodeljena, lahko vloži pritožbo v roku 15 dni od prejema sklepa. Pritožnik mora natančno opredeliti razloge zaradi katerih je pritožba vložena. Predmet pritožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog. Prepozno vložene pritožbe se zavržejo. Pritožba se pošlje priporočeno po pošti na Občino Benedikt. Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodb z ostalimi izbranimi predlagatelji vlog. O pritožbi odloči župan, njegova odločitev je dokončna.
X. ZAHTEVKI ZA IZPLAČILO:
Naložba mora biti zaključena pred vložitvijo zahtevka za izplačilo sredstev. Upravičenci na podlagi dokončne odločbe o dodelitvi sredstev, podpisane pogodbe o sofinanciranju ter izvedene investicije, na občino pošljejo »OBRAZEC ZAHTEVEK ZA IZPLAČILO« z vsemi zahtevanimi prilogami.
Šteje se, da je gradnja zaključena, ko je MKČN montirana in plačana ter izdelano poročilo o prvih meritvah za MKČN, ki ga je izdelal pooblaščen izvajalec obratovalnega monitoringa in podana izjava izvajalca gospodarske javne službe odvajanja in čiščenja o delovanju MKČN – delovanje MKČN na lokaciji postavitve bo pred nakazilom sredstev preveril tudi predstavnik izvajalca gospodarske javne službe skupaj s predstavnikom občinske uprave.
Na podlagi popolnega zahtevka se izplačajo sredstva na vlagateljev transakcijski račun. Skrajni rok za oddajo zahtevka za izplačilo je 30. 11. 2025.
XI. NADZOR IN SANKCIJE
Kontrolo nad izvajanjem namenske porabe sredstev izvaja organ občinske uprave, pristojen za gospodarske javne službe, v sodelovanje z organom za izvrševanje proračuna. V primeru, da se ugotovi, da sredstva niso bila porabljena za namen, za katerega so bila dodeljena ali pa so bila dodeljena na podlagi neresničnih podatkov oziroma je prejemnik prekršil druga določila pogodbe, je občina upravičena zahtevati vračilo dodeljenih sredstev v enkratnem znesku. Prejemnik bo moral vrniti sredstva s pripadajočimi zamudnimi obrestmi za obdobje od dneva nakazila dalje.
XII. INFORMACIJE
Razpisna dokumentacija je od dneva objave javnega razpisa na razpolago na spletni strani Občine Benedikt (www.benedikt.si) pod rubriko Javni razpisi ali jo v tem roku zainteresirani lahko dvignejo v času uradnih ur na Občini Benedikt, Čolnikov trg 5, 2234 Benedikt.
Dodatne informacije posreduje Saša Kotnjek, ki je dosegljiva na tel. št. 02/703-60-36 ali na elektronskem naslovu: sasa.kotnjek@benedikt.si, v času uradnih ur.
XIII. SESTAVA RAZPISNE DOKUMENTACIJE:
Razpisno dokumentacijo sestavljajo:
- Javni razpis
- Prijavni obrazec z izjavo vlagatelja in osnutkom pogodbe
- Obrazec za zahtevek za izplačilo.
Župan
Občine Benedikt
mag. Milan Repič