Čolnikov trg 5
2234 Benedikt
Na območju Slovenskih goric in širše, so se občine in drugi deležniki razvoja tega območja v prejšnji finančni perspektivi odločili, da bodo svoj razvoj temeljili tudi na projektih trajnostne mobilnosti in se vključili v skupen projekt izgradnje kolesarskih povezav.
Projekt se izvaja v delu Območno razvojnega partnerstva (ORP) Slovenske gorice, ki obsega občine: Benedikt, Cerkvenjak, Lenart, Pesnica, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah in Šentilj ter v pridruženih občinah Sveti Andraž v Slovenskih goricah in Trnovska vas in se sofinancira iz evropskih kohezijskih sredstev do konca leta 2023, v okviru Drugega dogovora za razvoj regij, prednostne naloge 4.4 Spodbujanje mobilnosti (operacija: »KOLESARSKE POTI NA OBMOČJU ORP SLOVENSKE GORICE«).
Zaradi obsežnosti projekta, zahtevnosti postopkov in časovnih omejitev za pridobitev in koriščenje evropskih sredstev, so se občine odločile projekt razdeliti po glavnih trasah na štiri projekte/operacije:
1) Lenart-Cerkvenjak-Trnovska vas,
2) Lenart-Sv. Ana-Trate MP,
3) Lenart-Benedikt,
4) Jarenina-Lenart-Zg. Senarska.
Za vsakega od teh projektov je bila januarja 2021 pripravljana in oddana vloga za sofinanciranje gradnje regionalnih kolesarskih povezav za zagotavljanje trajnostne mobilnosti v skupni dolžini dobrih 59 km in okoli 25 km državnih kolesarskih povezav v izvedbi DRSI, ki so jih regije predlagale v okviru mehanizma Dogovor za razvoj regije. Vse vloge so bile, po dopolnitvi maja 2021, odobrene.
Med nosilnimi občinami in Ministrstvom za infrastrukturo so tako 22. novembra 2021 bile podpisane pogodbe o sofinanciranju operacij »Kolesarske povezave na območju ORP Slovenske gorice«. Gre za štiri projekte in sicer:
Šifra |
Naziv |
Nosilna občina |
OP20.07800 |
DRR: Lenart-Sv. Ana |
Občina Sveta Ana |
OP20.07788 |
DRR Jarenina-Lenart–Zg. Senarska |
Občina Lenart |
OP20.07783 |
DRR Lenart-Cerkvenjak-Trnovska vas |
Občina Lenart |
OP20.07780 |
DRR Lenart–Benedikt |
Občina Lenart |
S projektom se je celovito pristopilo k urejanju kolesarske infrastrukture po razgibanem območju Slovenskih goric in širše. Z njim se vzpostavlja možnost varnega prometa s kolesom od doma do delovnega mesta, šole, javnih in poslovnih subjektov v regionalnih/upravnih/občinskih središčih oziroma od doma do točk javnega potniškega prometa. Cilj projekta je, da se čim več dnevnih migracij preusmeri iz avtomobila na kolo in javni potniški promet. S tem se prispeva k zmanjševanju onesnaževanja, večji stopnji telesne kondicije in zdravja, posledično pa k večji učinkovitosti ter boljšemu počutju prebivalstva na območju. Obravnavano območje nudi odlične pogoje za razvoj kolesarjenja kot trajnostne oblike prevoza. Poleg izboljšanja pogojev za trajnostno mobilnost prebivalcev bo imela investicija pozitiven vpliv na pogoje za razvoj integralnih turističnih proizvodov.
Obravnavano območje se prekriva z državno kolesarsko mrežo (DKM) oznaki G16 (MB-Lenart-Sv. Jurij) in R32 (Trate-Lenart-Ptuj), za katerih izvedbo je s svojimi projekti vključena Direkcija RS za infrastrukturo in so ali še bodo izgrajeni odseki DKM, potrebni za zagotavljanje zveznosti občinskih/regionalnih povezav.
V okviru vseh štirih projektov so v celoti izvedene načrtovane regionalne kolesarske povezave občin in sicer v dolžini nekaj več kot 59 km. Od tega je kar 70 % oz. več kot 41 km ločenih kolesarskih povezav v obliki kolesarske poti, kolesarske steze ali urejenih kolesarskih pasov. Ostale površine (30 % oz. nekaj manj kot 18 km) pa potekajo kot souporaba prometnega pasu. Razlogi za souporabo so v prostorskih omejitvah, konfiguraciji terena ali nezmožnosti pridobitve zemljišč.
Skupna vrednost vseh štirih projektov je dobrih 18 mio EUR, od tega je okoli 11,2 mio EUR odobrenih in črpanih sredstev sofinanciranja in sicer 80 % iz Evropskega sklada za regionalni razvoj ter 20 % iz proračuna Republike Slovenije. Ostala sredstva za izvedbo projekta zagotovijo občine vključene v projekt. Po strukturi stroškov okoli 92 % predstavljajo stroški gradnje, ostalo so stroški projektov, recenzije projektne dokumentacije, strokovnega nadzora in pridobivanja zemljišč.
Poudariti je potrebno, da je projekt v različnih fazah potekal v odličnem sodelovanju s predstavniki Ministrstva za infrastrukturo in Direkcije RS za infrastrukturo. Njihova pomoč, nasveti in rešitve so bistveno vplivale na uspešnost projekta. To sodelovanje še traja, še ni zaključeno in je vzorčen primer dobrega sodelovanja ter sledenja istim ciljem med občinami kot tudi povezovanja državnih, regionalnih in občinskih razvojnih interesov v skupnem projektu.
Za zagotovitev zveznosti je predvideno, da DRSI izvede odseke državnih kolesarskih povezav (DKP):
|
Relacija |
Dolžina (km) |
|
Trasa 2, 1. Faza DKP G16 |
Pernica-Lenart (za projekt: Jarenina-Lenart-Zg. Senarska) |
9.5 |
|
Trasa 3, 1. faza DKP R32 |
Lenart-Radehova-Trojiško jezero (za projekt: Jarenina-Lenart-Zg. Senarska) in Cerkvenjak center (povezava med T6 in T7 za projekt: Lenart-Cerkvenjak-Trnoska vas) |
2.7 0.5 |
Javno naročilo izvedeno, pogodba podpisana |
Trasa 9.1_2 DKP R32 |
Lenart-Sveta Ana (za projekt: Lenart-Sveta Ana-Trate) |
4.5
|
V izvedbi |
Trasa 11 DKP R32 |
Sveta Ana-Trate MP |
6.8 |
V izvedbi |
|
|
24,0 km |
|
Ob tem je DRSI izvedla, izvaja ali še bo izvedla na raznih trasah svoje projekte sanacij plazov, izgradnje krožišč, obnove ali gradnje mostov ... kateri pa vključujejo tudi izgradnjo kolesarskih povezav in se navezujejo na izgrajene kolesarske povezave občin.
Projekt se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020; četrta prednostna os »Trajnostna raba in proizvodnja energije in pametna omrežja«, tematski cilj 4 »Podpora prehodu na nizkoogljično gospodarstvo v vseh sektorjih«, Prednostna naložba 4.4. »Spodbujanje nizkoogljičnih strategij za vse vrste območij, zlasti za urbana območja, vključno s spodbujanjem trajnostne multimodalne urbane mobilnosti in ustreznimi omilitvenimi prilagoditvenimi ukrepi«.
»Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija
iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.«
Kolesarske povezave na območju ORP Slovenskih goric: Lenart-Benedikt
Skupna vrednost projekta: 2,4 mio EUR.
Projekt sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj v višini 1.354.425,26 EUR.
Tabela SEQ Tabela \* ARABIC 1: Dolžine in vrsta kolesarske povezave po posameznih občinah
SKUPAJ v km |
Ločeno v km |
Souporaba v km |
|
Lenart |
3,5 |
2,6 |
0,9 |
Benedikt |
0,5 |
0,5 |
0 |
Skupaj Občine |
4,0 |
3,1 |
0,9 |
|
|
|
|
DRSI Sveta Trojica (nadomestni most čez Ročico) |
0,2 |
0,2 |
0 |
Skupaj Občine in DRSI |
4,2 |
3,3 |
0,9 |
V projektu sodelujeta občini Lenart in Benedikt, koordinacijo med občinami in strokovno tehnično pomoč izvaja Razvojna agencija Slovenske gorice d.o.o..
Nosilec projekta je Občina Lenart.
Nova kolesarska povezava z oznako Trasa 17 se začne z navezavo na obstoječo v trgovsko-poslovni in industrijski coni Lenart in poteka pretežno kot kolesarska steza/pot ob državni cesti R2-449/0315 Lenart-Gornja Radgona in delno kot souporaba javnih poti JP 705162, JP 705161 ter LC 203111, skupne dolžine 3,5 km, do meje občine. Na delu te trase je v izvedbi projekt DRSI Sanacija plazu Žerjavci (izvajalec GIC gradnje d.o.o.). Na meji občine se trasa kolesarske povezave naveže na projekt v izvedbi DRSI in sicer »Nadomestna gradnja mostu čez Ročico v Žerjavcih (MB0056) na cesti R2-449/0315 v km 4,380«, izvajalec ALTUS Consulting d.o.o., v okviru katerega je izvedena tudi gradnja kolesarske povezave dolžine 211 m (ta del trase je na območju občine Sveta Trojica v Slovenskih goricah). Na mestu zaključka obdelave projekta nadomestne gradnje mostu je začetek trase kolesarske povezave na območju občine Benedikt, katera poteka kot enostranska dvosmerna kolesarska pot/steza v dolžini 0,53 km do avtobusnega postajališča Ženjak.
Dolžina kolesarske povezave na območju Lenart in Benedikta je skupaj 4 km. Dela izvaja POMGRAD d.d. kot vodilni partner, s partnerjema Komunala Slovenske gorice d.o.o. in GMW d.o.o. Dela na območju občine Benedikt so zaključena, na območju občine Lenart so v zaključni fazi.
Trasa se v Lenartu naveže na izveden projekt DRSI gradnje mostu čez Velko, kateri vključuje tudi kolesarsko povezave na tem delu.