Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07-UPB2, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 - ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18-ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20-ZIUZEOP-A in 80/20-ZIUOOPE), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/2011 - UPB4,14/2013 - popr., 101/2013, 55/2015 - ZFisP in 96/2015-ZIPRS1617, 13/18 in 195/20-odl. US) in 63. člena Statuta Občine Benedikt (Uradno glasilo e-občina, št. 20/21-UPB1) je Občinski svet Občine Benedikt na 2. redni seji, dne 21. decembra 2022 sprejel
ODLOK O PRORAČUNU OBČINE BENEDIKT ZA LETO 2023
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Benedikt za leto 2023 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV |
KONTO |
NAZIV |
ZNESEK V EUR |
I. |
SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) |
4.118.380,79 |
|
TEKOČI PRIHODKI (70+71) |
|
70 |
DAVČNI PRIHODKI |
2.231.995,00 |
700 |
Davki na dohodek in dobiček |
2.049.188,00 |
703 |
Davki na premoženje |
138.085,00 |
704 |
Domači davki na blago in storitve |
44.722,00 |
71 |
NEDAVČNI PRIHODKI |
458.191,00 |
710 |
Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja |
163.691,00 |
711 |
Takse in pristojbine |
4.500,00 |
712 |
Denarne kazni |
3.200,00 |
713 |
Prihodki od prodaje blaga in storitev |
80.200,00 |
714 |
Drugi nedavčni prihodki |
206.600,00 |
72 |
KAPITALSKI PRIHODKI |
59.003,00 |
722 |
Prihodki od prodaje zemljišč in nematerialnega premoženja |
59.003,00 |
73 |
PREJETE DONACIJE |
1.500,00 |
730 |
Prejete donacije iz domačih virov |
1.500,00 |
731 |
Prejete donacije iz tujine |
|
74 |
TRANSFERNI PRIHODKI |
1.367.691,79 |
740 |
Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij |
892.319,17 |
741 |
Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna EU |
475.372,62 |
II. |
SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) |
5.028.357,33 |
40 |
TEKOČI ODHODKI |
1.134.824,17 |
400 |
Plače in drugi izdatki zaposlenim |
302.236,00 |
401 |
Prispevki delodajalcev za socialno varnost |
50.069,00 |
402 |
Izdatki za blago in storitve |
735.723,17 |
403 |
Plačila domačih obresti |
18.596,00 |
409 |
Rezerve |
28.200,00 |
41 |
TEKOČI TRANSFERI |
1.182.889,43 |
410 |
Subvencije |
|
411 |
Transferi posameznikom in gospodinjstvom |
810.180,69 |
412 |
Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam |
107.940,00 |
413 |
Drugi tekoči domači transferi |
264.768,75 |
414 |
Tekoči transferi v tujino |
|
42 |
INVESTICIJSKI ODHODKI |
2.696.611,73 |
420 |
Nakup in gradnja osnovnih sredstev |
2.696.611,73 |
43 |
INVESTICIJSKI TRANSFERI |
14.032,00 |
430 |
Investicijski transferi |
|
431 |
Investicijski transferi pravnim in fizičnim osebam |
|
432 |
Investicijski transferi proračunskim uporabnikom |
14.032,00 |
III. |
PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) |
-909.976,54 |
|
(PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ) |
|
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB |
IV. |
PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) |
|
75 |
PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL |
|
750 |
Prejeta vračila danih posojil |
|
751 |
Prodaja kapitalskih deležev |
|
752 |
Kupnine iz naslova privatizacije |
|
V. |
DANA POSOILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442) |
|
44 |
DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV |
|
440 |
DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV |
|
441 |
Povečanje kapitalskih deležev in naložb |
|
442 |
Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije |
|
VI. |
PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) |
|
C. RAČUN FINANCIRANJA |
VII. |
ZADOLŽEVANJE (500) |
|
50 |
ZADOLŽEVANJE |
1.050.000,00 |
500 |
Domače zadolževanje |
1.050.000,00 |
VIII. |
ODPLAČILO DOLGA (550) |
|
55 |
ODPLAČILO DOLGA |
139.658,40 |
550 |
Odplačilo domačega dolga |
139.658,40 |
IX. |
POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII) |
365.06 |
X. |
NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) |
910.341,60 |
XI. |
NETO FINANCIRANJE (VI.+X-IX.) |
909.976,54 |
|
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH OB KONCU PRETEKLEGA LETA |
581,43 |
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področje proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk-podskupin kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavljata na spletni strani Občine Benedikt.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
V tekočem letu se izvršuje proračun tekočega leta.
Proračun se izvršuje skladno z določbami zakona, ki ureja javne finance in podzakonskimi predpisi, izdanimi na njegovi podlagi, in tega odloka.
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke-podskupin kontov.
Veljavni načrt razvojnih programov tekočega leta mora biti za tekoče leto usklajen z veljavnim proračunom.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. čl. ZJF, tudi naslednji prihodki: prihodki požarne takse po 59. čl. Zakona o varstvu pred požarom, prihodki iz naslova sofinanciranja projektov, prihodki iz naslova turistične takse, prihodki iz naslova komunalnega prispevka, pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest, prihodki iz naslova koncesijske dajatve – gospodarjenje z divjadjo, prihodki iz naslova kupnin in najemnin od občinskega stvarnega premoženja, okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda.
Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prejemek, ki zahteva namenski izdatek, ki v proračuni ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se za višino namenskih prejemkov poveča obseg izdatkov finančnega načrta in proračuna.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v med proračunskimi postavkami in konti odloča župan, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila sredstva namenjena.
Župan s poročilom ob polletni realizaciji proračuna in ob koncu leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu in njegovi realizaciji.
6.člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu za projekte iz načrta razvojnih programov prične s postopkom prevzemanja obveznosti za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 30% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz prvega in drugega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spremljanje in spreminjanje načrta razvojnih programov)
Predstojnik neposrednega uporabnika poračuna (župan) lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20 %, mora predhodno potrditi občinski svet.
Predstojnik neposrednega uporabnika proračuna je pooblaščen za uvršanje novih projektov v načrt razvojnih programov.
8. člen
(sprejem investicijske dokumentacije)
Občinski svet pooblašča župana za sprejem in potrjevanje investicijske dokumentacije. Župan o sprejetju investicijske dokumentacije obvesti občinski svet na prvi seji sveta, ki sledi sprejetju.
9. člen
(proračunski sklad)
Proračunski sklad je račun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF.
Od prihodkov proračuna za leto 2023, izkazanih v bilanci prihodkov in odhodkov, se oblikuje proračunska rezerva v višini 7.200,00 EUR. Sredstva proračunske rezerve ne smejo presegati 1,5% prejemkov proračuna.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. čl. ZJF do višini 2.000,00 EUR župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
Rezerva se uporablja za pokrivanje stroškov ukrepov ter pomoč prizadetim pri odpravljanju posledic naravnih in drugih nesreč; kot so suša, potres, požar, poplave in druge naravne oziroma ekološke nesreče v skladu z zakonom, epidemije, živalske kužne bolezni in rastlinski škodljivci.
10. člen
V proračunu se del predvidenih proračunskih prejemkov v višini 21.000,00 EUR vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu posebej izkazuje.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati. O uporabi sredstev proračunske rezervacije odloča župan. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA
11. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. čl. ZJF, pa lahko župan dolžniku do višine 200,00 EUR odpiše oz. delno odpiše plačilo dolga.
5.OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
12. člen
Za kritje presežka odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežka izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2023 lahko zadolži do višine 1.050.000,00 EUR za investicije, predvidene v občinskem proračunu.
Za potrebe upravljanja občinskega dolga se občina lahko v letu 2023 zadolži do višine 5 % zadnjega sprejetega proračuna.
Občina v letu 2023 ne daje poroštev za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Benedikt.
13. člen
V skladu z zakonom o financiranju občin se javna podjetja in javni zavodi ne morejo zadolžiti brez soglasja ustanovitelja.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
14. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Benedikt v letu 2024, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
15. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem glasilu e-občina, uporabljati pa se začne s 1.1.2023.
Številka: 410-16/2022-28
Datum: 21.12.2022
Občina Benedikt
Milan Repič, župan