Na podlagi 20. člena Zakona o vrtcih (Uradni list RS, št. 100/05 - uradno prečiščeno besedilo, 25/08, 98/09 - ZIUZGK, 36/10, 94/10 - ZIU, 62/10 - ZUPJS, 40/11 - ZUPJS-A, 40/12 - ZUJF, 14/15 - ZUUJFO, 55/17, 49/20 - ZIUZEOP, 175/20 - ZIUOPDVE, 18/21) in 15. člena Statuta Občine Benedikt (Uradno glasilo e-občina, št. 20/21 – uradno prečiščeno besedilo – UPB1) je občinski svet Občine Benedikt na svoji 8. redni seji dne 6. marca 2024 sprejel
PRAVILNIK O SPREJEMU OTROK V VRTEC
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
Ta pravilnik ureja postopek sprejemanja otrok, sestavo in način delovanja komisije za sprejem otrok ter kriterije za sprejem otrok v vrtec na območju Občine Benedikt.
II. VPIS OTROKA V VRTEC
2. člen
Vrtec lahko sprejme otroka, ko je dopolnil starost najmanj 11 mesecev, če starši ne veljavljajo več pravice do starševskega dopusta v obliki polne odsotnosti z dela. Za starše otrok, ki so oddali vlogo za vpis otroka v vrtec, vrtcu na njegovo zahtevo pristojni center za socialno delo posreduje podatke o izteku pravice do starševskega dopusta v obliki polne odsotnosti z dela. V primeru, da pridobitev podatka na strani vrtca ni možna, so starši vrtcu dolžni predložiti ustrezno dokazilo.
V skladu z določilom 51a. člena Zakona o nalezljivih boleznih vrtec lahko sprejme otroka, katerega starši na dan vključitve razpolagajo z zdravniškim potrdilom o cepljenosti proti ošpicam, mumpsu in rdečkam, razen, če za opustitev cepljenja obstajajo medicinski razlogi, ugotovljeni z odločbo o opustitvi cepljenja.
3. člen
Vrtec vpisuje in sprejema predšolske otroke v svoje programe na podlagi prijav in v primeru prostih mest vse leto.
Vrtec najmanj 1 krat letno, praviloma v mesecu februarju, objavi javni vpis novincev za naslednje šolsko leto, ki ga uskladi z občino ustanoviteljico.
Javni vpis objavi vrtec na svoji spletni strani in na oglasnih deskah vrtca, občina pa vpis objavi na spletni strani občine.
Javni vpis mora vsebovati najmanj podatke o:
- načinu prijavljanja,
- roku za sprejem prijav,
- roku, v katerem bodo kandidati obveščeni o možnosti vključitve otroka v vrtec.
4. člen
Starši vpišejo otroka v vrtec tako, da oddajo vlogo za sprejem otroka v vrtec na predpisanem obrazcu, h kateremu morajo biti predloženi zahtevana dokazila.
Vlogo za sprejem otroka v vrtec vložijo na sedežu vrtca neposredno, ali pa jo na sedež vrtca pošljejo po pošti. Vlogo za sprejem dobijo na sedežu vrtca in na njihovi spletni strani.
Vlogo odda eden od staršev, na njej moreta biti podpisa obeh staršev. V kolikor vloga ni podpisana s strani obeh staršev se šteje, da je nepopolna.
Vlogo lahko v posebnih primerih odda tudi samo eden od staršev, otrokov skrbnik oz. druga upravičena oseba, v skladu z veljavnim Družinskim zakonikom.
5. člen
V primeru, da starši oddajo vlogo kadarkoli po poteku roka za prijavo na javni vpis za vpis otrok v vrtec in v vrtcu ni prostih mest, vrtec vlogo ločeno evidentira po datumu prejema ter starše obvesti o postopku sprejema otroka v primeru prostega mesta.
Do obravnave vlog iz prejšnjega odstavka pride le ob predpogoju, da so v vrtec sprejeti vsi otroci s čakalnega seznama, ki izpolnjueje pogoje za vključitev oziroma če je bilo staršem vseh otrok s čakalnega seznama ponujeno prosto mesto, pa so ga odklonili ali pa z vrtcem niso sklenili pogodbe o medsebojnih pravicah in obveznostih.
O sprejemu otrok v navedenem primeru odloča ravnatelj zavoda ali od njega pooblaščena oseba. Vloge se obravnavajo po datumu prispetja, ob upoštevanju starostnega pogoja in datumu vključitve. V primeru prispetja večjega števila vlog na isti datum ima prednost pri vključitvi starejši otrok.
Prednost pri sprejemu v vrtec ima otrok ogrožen zaradi socialnega položaja družine in otrok s posebnimi potrebami na osnovi dokazil iz prvega odstavka 11. člena tega pravilnika.
6. člen
Če je v vrtcu dovolj prostih mest, odloča o sprejemu otrok ravnatelj zavoda ali od njega pooblaščena oseba.
Kadar je v vrtec vpisanih več otrok, kot je v vrtcu prostih mest glede na prostorske zmožnosti ob upoštevanju normativov in standardov za oblikovanje oddelkov predšolske vzgoje, odloča o sprejemu otrok komisija za sprejem otrok v vrtec.
III. SESTAVA IN NALOGE KOMISIJE ZA SPREJEM OTROK V VRTEC
7. člen
Komisijo sestavljajo:
- 1 predstavnik strokovnih delavcev vrtca, ki ga imenuje ravnatelj vrtca,
- 1 predstavnik staršev, ki ga imenuje svet staršev vrtca,
- 1 predstavnik ustanovitelja, ki ga imenuje župan.
Člane komisije se imenuje za dobo štirih let in so lahko ponovno imenovani.
Mandat predstavnika sveta staršev je vezan na vključenost otroka v vrtec.
Članu komisije preneha mandat pred pretekom časa za katerega je bil imenovan, in sicer, če:
- odstopi,
- postane trajno nezmožen za opravljanje funkcije,
- je razrešen.
Ravnatelj vrtca pozove najmanj 60 dni pred potekom mandata člane svet vrtca in župana Občine Benedikt, da imenujejo člana komisije.
8. člen
Delo komisije vodi predsednik komisije, ki je predstavnik delavcev vrtca.
Komisija obravnava vloge na svoji seji, ki ni javna, v skladu z določbami Zakona o vrtcih.
Na seji komisije so lahko prisotni samo člani komisije, oseba, ki vodi postopek in zapisnikar.
Komisija je sklepčna, če je na seji navzoča večina članov.
Komisija odloča s sklepi, ki jih sprejme z večino glasov vseh članov.
Komisija o poteku seje komisije vodi zapisnik, v katerega vpiše zlasti naslednje podatke:
- ime in sedež vrtca, kjer komisija deluje,
- kraj, datum in uro seje komisije,
- imena navzočih,
- kratek potek dela komisije,
- sprejete sklepe komisije, katerih obvezni del je prednostni vrstni red.
Zapisnik podpišejo vsi člani komisije.
Zapisnik je potrebno hraniti v dokumentaciji vrtca, in sicer skladno z veljavnimi predpisi o varstvu dokumentarnega in arhivskega gradiva. Vodenje zapisnika zagotavlja vrtec, ki posreduje en izvod zapisnika pristojni službi občinske uprave Občine Benedikt.
9. člen
Komisija obravnava vloge na podlagi podatkov, ki so navedeni v vlogi oziroma podatkov, ki jih pridobi pri upravljavcih zbirk osebnih podatkov, določi število točk po posameznih kriterijih in določi prednostni vrstni red otrok.
Če starši oddajo nepopolno vlogo ali če vrtec zaradi uporabe kriterijev za sprejem potrebuje še druge podatke, lahko starše pozove k odpravi pomanjkljivosti ali dopolnitvi vloge tudi po elektronski pošti, telefonu ali ustno, če starši pridejo v vrtec. O tem se napiše uradni zaznamek. Če vloga ni dopolnjena, se jo obravnava in o sprejemu otroka odloči na podlagi podatkov, ki jih vsebuje vloga.
Komisija lahko preverja pravilnost podatkov, navedenih v vlogah, pri upravljavcih zbirk osebnih podatkov, ki jih vodijo v skladu z zakonom. Če komisija ugotovi nepravilnost podatkov, navedenih v vlogi, odloči na podlagi podatkov, pridobljenih pri upravljavcih zbirk osebnih podatkov.
Komisija odloča po določbah skrajšanega ugotovitvenega postopka, določenem v zakonu, ki ureja splošni upravni postopek.
Komisija pri odločanju o sprejemu otrok v vrtec upošteva dejstva in okoliščine po stanju na dan roka za oddajo vloge.
10. člen
Komisija o svojem delu vodi zapisnik, ki mora vsebovati vsaj naslednje podatke:
- podatke o kraju, datumu, uri zasedanja komisije,
- imena prisotnih članov komisije,
- navedba pravilnika oziroma pravne podlage za odločanje,
- število prejetih vlog po letnikih rojstva otrok,
- prednostni vrstni red po letnikih rojstva otrok (poimenski seznam otrok s šifro otroka in skupnim številom točk zbranih po vrstnem redu od najvišjega števila do najnižjega),
- sprejetih sklepih komisije.
Zapisnik predsednik komisije v roku 5 dni po opravljeni seji posreduje občinski upravi Občine Benedikt.
Zapisnik o poteku seje komisije se mora hraniti v dokumentaciji vrtca skladno z veljavnimi predpisi o varstvu dokumentarnega in arhivskega gradiva.
IV. KRITERIJI ZA SPREJEM OTROK V VRTEC
11. člen
Komisija izmed vpisanih otrok najprej obravnava otroke s posebnimi potrebami, za katere so vlagatelji predložili odločbe pristojnega organa, in otroke, za katere so vlagatelji predložili mnenje centra za socialno delo o ogroženosti otroka zaradi socialnega položaja družine. Mnenje o ogroženosti otroka zaradi socialnega položaja družine vsebuje navedbe, da je družina v skladu s predpisi, ki urejajo socialno varnost oziroma položaj družine, obravnavana kot socialno ogrožena družina s strani centra za socialno delo, kar je razvidno iz uradnih evidenc, ki jih vodijo centri za socialno delo.
Otroke iz prvega odstavka tega člena vrtec sprejme prednostno.
Za preostale vpisane otroke, ki izpolnjujejo pogoje iz 2. člena tega pravilnika, komisija določi na podlagi kriterijev prednostni vrstni red tako, da razvrsti vse vpisane otroke po doseženem številu točk, od najvišjega do najnižjega števila. Otroci se vključujejo v vrtec s prednostnega vrstnega reda glede na starost, prosto mesto v posameznem oddelku in glede na program vrtca, ki se izvaja v oddelku.
12. člen
Komisija odloča o sprejemu otrok v vrtec na podlagi naslednjih kriterijev:
Zap. št. |
Kriterij izpolnjeni morejo biti na dan oddaje vloge |
Število točk |
1. |
Prebivališče (upošteva se ena izmed variant) |
|
a. |
Starši oz. zakoniti zastopniki in otrok imajo stalno prebivališče na območju Občine Benedikt |
80 |
b. |
Otrok v enostarševskim družini ima skupaj s staršem stalno prebivališče v Občini Benedikt |
80 |
c. |
Otrok staršev tujcev, katerega nobeden od staršev nima stalnega prebivališča v Republiki Sloveniji in sta oba od staršev zavezanca za dohodnino v Republiki Sloveniji, ki imata skupaj z otrokom začasno prebivališče na območju občine Benedikt
Otrok staršev tujcev, katerega nobeden od staršev nima stalnega prebivališča v Republiki Sloveniji in je vsaj eden od staršev zavezanec za dohodnino v Republiki Sloveniji, ki ima skupaj z otrokom začasno prebivališče na območju občine Benedikt
|
80
50
|
č. |
Otrok in eden od staršev, s katerim otrok živi, imata stalno prebivališče na območju Občine Benedikt |
50 |
2. |
Zaposlenost (ali status kmeta oziroma študenta) obeh staršev oz. starša, če gre za enostarševsko družino |
60 |
3. |
Zaposlenost (ali status študenta oziroma kmeta) samo enega od staršev |
10 |
4. |
Otrok, ki je eno leto pred vstopom v šolo |
20 |
5. |
V šolskem letu aktualnega javnega poziva že vključeni otroci (ne glede na število) iz iste družine, v vrtec Benedikt |
5 |
6. |
Otrok, ki je bil v preteklem šolskem letu uvrščen na čakalni seznam, pa mu med šolskim letom ni bilo ponujeno prosto mesto v vrtcu |
10 |
7. |
Starši v razpisanem šolskem letu hkrati vpisujejo v vrtec na območju Občine Benedikt dvojčke, trojčke, četverčke… oz. dva otroka iz iste družine, ki ju vpisujejo v oddelke prvega starostnega obdobja. Ta kriterij velja tudi, ko je v vrtec že vključen otrok iz iste družine. |
5 |
8. |
Otrok, ki je bil v tekočem šolskem letu izpisan iz vrtca iz zdravstvenih razlogov in starši o tem predložijo zdravniško potrdilo |
50 |
9. |
Vključevanje starejših otrok – otrok bo 1. 9. tekočega koledarskega leta oziroma na dan oblikovanja oddelka med šolskim letom dopolnil starost (upošteva se ena izmed variant in se izključuje s kriteriji iz 10. točke) |
|
tri leta ali več |
16 |
dve leti ali več |
14 |
enajst mesecev ali več |
12 |
10. |
Vključevanje mlajših otrok – v vrtec se vključuje otrok, ki 1. 9. tekočega koledarskega leta oziroma na dan oblikovanja novega oddelka med šolskim letom še ne bo dopolnil starosti 11 mesecev (upošteva se ena iz med variant in se izključuje s kriteriji iz 9. točke) |
|
do vključno 1. septembra tekočega koledarskega leta |
7 |
do vključno 1. oktobra tekočega koledarskega leta |
6 |
do vključno 1. novembra tekočega koledarskega leta |
5 |
do vključno 1. decembra tekočega koledarskega leta |
4 |
do vključno 1. januarja prihodnjega koledarskega leta |
3 |
do vključno 1. februarja prihodnjega koledarskega leta |
2 |
do vključno 1. marca prihodnjeja koledarskega leta |
1 |
Enostarševska družina je skupnost enega od staršev z enim ali več otrokom, kadar je drugi od staršev umrl in otrok po njem ne prejema prejemkov za preživljanje ali je drugi od staršev neznan ali kadar otrok po drugem od staršev prejemkov za preživljanje dejansko ne prejema.
Vloge se točkuje tako, da se pri vsakem kriteriju, ki je izpolnjen, dodeli pripadajoče število točk.
Če več vlog doseže enako število točk, komisija pri določitvi prednostnega vrstnega reda upošteva dodatne kriterije po naslednjem zaporedju:
- datum želene vključitve v vrtec – prednost ima otrok, katerega starši želijo vključiti prej, ob izpolnjenem starostnem pogoju,
- starost otroka – prednost ima starejši otrok,
- zadnje tri številke EMŠO otroka, pri čemer ima prednost otrok z manjšo vrednostjo teh treh številk.
Vlagatelj mora kot dokazilo o izpolnjevanju kriterijev ali ob uveljavljanu prednosti pri sprejemu otrok v vrtec k vlogi priložiti ustrezna dokazila:
- kopijo osebnega dokumenta ali potrdilo stalem prebivališču,
- potrdilo o začasnem prebivališču, iz katerega je razvidno trajanje stalnega prebivališča,
- potrdilo o rezidentskem statusu,
- potrdilo o statusu kmeta,
- potrdilo delodajalca o zaposlitvi ali pogodbo o zaposlitvi,
- dokazilo o enostarševski družini (rojstni list, sklep sodišča, mrliški list,…),
- mnenje centra za socialno delo o ogroženosti otroka zaradi scialnega položaja družine,
- načrt pomoči družini oz. Zapisnik multidisciplinarnega tima za zgodnjo obravnavo oz. ustrezna zakonska dokumentacija in
- potrdilo pediatra, da je bil otrok izpisan iz vrtca iz zdrvstvenih razlogov.
13. člen
Vrtec v osmih dneh po seji komisije glede na število prostih mest po posameznih oddelkih v skladu s prednostnim vrstnim redom odloči, koliko otrok bo sprejetih v vrtec. Otroci, ki niso sprejeti v vrtec, se v skladu s prednostnim vrstnim redom uvrstijo na čakalni seznam, ki se med letom ne spreminja (število doseženih točk se ne spreminja).
Vrtec izda v osmih dneh po seji komisije prednostni vrstni red, iz katerega izhaja seznam sprejetih otrok in čakalni seznam, ki se objavi na oglasni deski in spletnih straneh vrtca.
Podatki o otrocih se objavijo pod šifro, pod katero se vodi otroka v evidenci vpisanih otrok in je vlagatelj z njo seznanjen.
Seznam sprejetih otrok vsebuje vsaj naslednje podatke:
- šifro otroka,
- število točk po posameznih kriterijih za vsakega otroka,
- datum vključitve otroka v vrtec,
- sporočilo staršem, da bodo po končanem vpisnem postopku pozvani k sklenitvi pogodbe z vrtcem.
Čakalni seznam vsebuje vsaj naslednje podatke:
- šifro otroka,
- število točk po posameznih kriterijih za vsakega otroka,
- sporočilo staršem, da lahko zaradi zavrnitve sprejema otroka v vrtec, v 15 dneh po vročitvi obvestila v skladu z zakonom, vložijo v vrtec ugovor,
- rok veljavnosti čakalnega seznama.
14. člen
Vrtec pošlje staršem v 8 dneh po seji komisije obvestilo z izpisom vseh podatkov iz seznama sprejetih otrok ali čakalnega seznama za njihovega otroka z navadno poštno pošiljko in po elektronski pošti, če so starši navedli elektronski naslov, na katerega želijo prejemati obvestila vrtca. Šteje se, da je pošiljka vročena naslovniku osmi dan od dneva odpreme na pošto.
Vrtec mora staršem na njihovo zahtevo omogočiti vpogled v zapisnik komisije, ki je odločala o sprejemu otrok v vrtec, vendar le v tisti del zapisnika in dokumentacije, ki se nanaša na njihovo vlogo.
Zoper obvestilo iz prejšnjega odstavka lahko starši v 15 dneh po vročitvi obvestila z navadno poštno pošiljko vložijo ugovor na Svet zavoda, ki o ugovoru odloča v 15 dneh po prejemu ugovora, ob smiselni uporabi zakona, ki ureja splošni upravni postopek, z odločbo, ki se vroči vlagatelju. Zoper odločitev Sveta zavoda lahko starši sprožijo upravni spor.
Ugovor se lahko vloži zaradi nepravilnega upoštevanja kriterijev. Ugovor na kriterij in težo posameznega kriterija ni dopusten.
V. POGODBA MED VRTCEM IN VLAGATELJI
15. člen
Ko je odločeno o vseh ugovorih zoper obvestila o prednostnem vrstnem redu otrok, vrtec staršem otrok, ki so sprejeti v vrtec, pošlje poziv k sklenitvi pogodbe o medsebojnih pravicah in obveznostih. V pozivu vrtec izrecno navede, da se šteje, da so starši umaknili vlogo za vpis otroka v vrtec, če v 15 dneh od vročitve poziva ne podpišejo pogodbe z vrtcem.
V primeru iz prejšnjega odstavka vrtec pozove k sklenitvi pogodbe starše naslednjega otroka po vrstnem redu iz čakalnega seznama, ki izpolnjuje pogoje za vključitev, kot jih določa veljavni Zakon o vrtcih.
V primeru utemeljenih razlogov starši lahko pisno zaprosijo za razumno podaljšanje roka za podpis pogodbe.
Vrtec je dolžan o stanju sprememb vpisa obvestiti občino ustanoviteljico.
Vključitev v vrtec
16. člen
Podpis pogodbe o medsebojnih pravicah in obveznostih med starši in vrtcem šteje, da je otrok vključen v vrtec.
Starši morajo ob vključitvi otroka v vrtec predložiti potrdilo pediatra o zdravstvenem stanju otroka.
V primeru, ko o sprejemu otrok odloča komisija, morajo starši otroka vključiti v vrtec:
- s 1. septembrom tekočega leta,
- z dnem oblikovanja novega oddelka med šolskim letom,
- naslednji dan, ko otrok dopolni starostni pogoj za vključitev v vrtec,
- naslednji dan po poteku starševskega dopusta v obliki polne odsotnosti z dela,
- otroka s posebnimi potrebami pa morajo starši vključiti v vrtec z dnem, ki je določen v individualnem načrtu družine ali v zapisniku multidisciplinarnega tima.
Če se izprazni mesto v posameznem oddelku med letom, se sprejme naslednji otrok iz čakalnega seznama, ki izpolnjuje pogoje za vključitev, kot jih določa vejavni Zakon o vrtcih.
Uvajanje otroka se prične z dnem vključitve. Vključeni otrok je vsak otrok, ki je razporejen v oddelek, ne glede na to, ali vrtec obiskuje ali ne in za katerega vrtec obračuna plačilo vsaj za en dan v mesecu.
Otroci, sprejeti v vrtec, so vključeni v vrtec praviloma do vstopa v osnovno šolo.
VI. IZPIS IN REZERVACIJE
17. člen
Otroka se trajno izpiše iz vrtca zaradi vstopa v osnovno šolo ali drugih tehtnih razlogov.
Starši lahko otroka trajno izpišejo iz vrtca kadarkoli s 15 dnevnim izpisnim rokom. Starši izpis najavijo na izpisnici, ki je podpisana s strani obeh staršev. Izpisnico lahko v posebnih primerih odda tudi samo eden od staršev, otrokov skrbnik oz. druga upravičena oseba, v skladu z veljavnim Družinskim zakonikom. Obrazec izpisnice je dostopen v vrtcu in njegovi spletni strani. Rok prične teči z dnem, ko vrtec prejeme izpisnico na sedež. Izpis za nazaj ni mogoč.
Izpisani otrok nima prednosti pri ponovnem sprejemu v vrtec oziroma pri ponovnem vpisu.
Na mesto izpisanega otroka se sprejme naslednjega otroka na čakalnem seznamu.
Vrtec je dolžan občino ustanoviteljico obvestiti o prostem mestu in voditi evidenco o stanju kapacitet.
18. člen
Če starši odklonijo ali želijo vpis prestaviti za določen čas, se šteje, da so umaknili vlogo za vpis otroka v vrtec.
V primeru, ko se sprostijo mesta in zanje ni več kandidatov na čakalnem seznamu, se lahko sprejmejo otroci, za katere so starši vložili prijavo za sprejem med letom.
19. člen
Otroka med trajanjem šolskega leta (od 1. 9. do 31. 8. naslednjega leta) ni mogoče začasno izpisati iz vrtca.
Posebnosti, sofinanciranje in pogoje koriščenja rezervacij se opredeli v posebnem sklepu, ki ga sprejme Občinski svet Občine Benedikt.
VII. INFORMIRANJE
20. člen
Vrtec na svojih spletnih straneh objavlja informacije o številu mest, ki jih zagotavlja za predšolske otroke, o številu prostih mestih, ki so staršem na voljo in podatek o predvideni čakalni dobi, ki predstavlja čas od vpisa otroka v vrtec do možnosti njegove vključitve v programa vrtca.
VIII. PREHODNA DOLOČBA IN KONČNI DOLOČBI
21. člen
Že začeti postopki po Pravilnik o kriterijih in načinu sprejema otrok v vrtec Benedikt ter postopku sprejema otrok v vrtec (Uradni list RS št. 35/2011 z dne 13. 5. 2011) se v skladu z njim tudi nadaljujejo in končajo.
22. člen
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o kriterijih in načinu sprejema otrok v vrtec Benedikt ter postopku sprejema otrok v vrtec (Uradni list RS št. 35/2011 z dne 13. 5. 2011) z vsemi spremembami in dopolnitvami.
23. člen
Ta pravilnik začne veljati petnajsti (15) dan po javni objavi v Uradnem glasilu e-občina.
Številka: 007-006/2023-3
Datum: 06.03.2024
Občina Benedikt
Milan Repič, župan