Na podlagi 29. in 49. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 - uradno prečiščeno besedilo, 27/08 - odl. US, 76/08, 79/09, 51/10, 84/10 - odl. US, 40/12 - ZUJF, 14/15 - ZUUJFO, 76/16 - odl. US, 11/18 - ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 - ZIUZEOP-A, 80/20 - ZIUOOPE) in 15. člena Statuta Občine Benedikt (Uradno glasilo e-občina, št. 20/21 – uradno prečiščeno besedilo – UPB1), je Občinski svet Občine Benedikt na 22. redni seji dne 25. maja 2022 sprejel
ODLOK O ORGANIZACIJI IN DELOVNEM PODROČJU OBČINSKE UPRAVE OBČINE BENEDIKT
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se določa organizacija Občinske uprave Občine Benedikt (v nadaljevanju: občinska uprava), delovno področje občinske uprave ter ureja druga vprašanja v zvezi z delovanjem občinske uprave.
2. člen
(1) Občinska uprava opravlja na delovnih področjih, določenih s tem odlokom upravne, strokovne, pospeševalne in razvojne naloge ter naloge v zvezi z zagotavljanjem javnih služb iz občinske pristojnosti ter druge naloge v okviru zakonskih pravic in dolžnosti občine.
(2) Zadeve iz lastne pristojnosti in iz prenesene državne pristojnosti opravlja občinska uprava pod pogoji in na način, ki je določen z zakonom, statutom občine in s tem odlokom.
(3) Občinska uprava je glede izvrševanja odločitev občinskega sveta odgovorna občinskemu svetu, v zadevah, ki jih nanjo prenese država, pa tudi pristojnemu ministrstvu.
3. člen
(1) Občinska uprava v okviru pravic in dolžnosti občine izvaja zakone, odloke ter druge splošne in posamične akte, odloča s posamičnimi akti o upravnih stvareh iz lastne pristojnosti in iz prenesene državne pristojnosti, pripravlja predloge splošnih in posamičnih aktov občine, spremlja stanje in daje pobude za reševanje vprašanj na področjih za katera je ustanovljena ter odgovarja za stanje na teh področjih, in opravlja druga strokovna in administrativna dela za občinski svet, župana, nadzorni odbor, komisije in odbore občinskega sveta ter druga delovna telesa.
(2) Občinska uprava sodeluje v zadevah lokalnega pomena z ožjimi lokalnimi skupnostmi, javnimi zavodi, gospodarskimi javnimi službami, društvi in drugimi organizacijami ter zagotavlja uresničevanje pravic, potreb in interesov občanov.
(3) Pri opravljanju svojih nalog občinska uprava lahko sodeluje z občinskimi upravami drugih občin, nosilci javnih pooblastil, državnimi organi, zavodi, podjetji ter drugimi organizacijami z izmenjavo mnenj in izkušenj, določenih podatkov ter obvestil in preko skupnih delovnih teles ter nudi potrebno pravno in strokovno pomoč ožjim lokalnim skupnostim.
4. člen
(1) Občinska uprava lahko v soglasju z županom naroči izvajanje nekaterih strokovnih nalog v skladu z zakoni pri zunanjih organizacijah in posameznikih.
(2) Za naloge, ki zahtevajo posebno proučevanje ali posebno strokovnost in jih javni uslužbenci občinske uprave ne morejo opraviti sami, lahko župan ustanovi delovno ali projektno skupino ter sklene pogodbo z ustreznimi izvajalci nalog. Z aktom o ustanovitvi projektne skupine se določi njena sestava, vodja delovne skupine, pooblastila, pristojnosti, naloge, roki za izvedbo nalog, sredstva in drugi pogoji za njeno delo.
5. člen
Za naloge v občinski upravi, ki zahtevajo sodelovanje več javnih uslužbencev oziroma sodelovanje javnih uslužbencev različnih strok in stopenj znanja iz različnih delovnih področij občinske uprave, lahko župan s sklepom ustanovi delovne in projektne skupine ali druge oblike sodelovanja. Z aktom o ustanovitvi župan določi sestavo delovne ali projektne skupine, vodjo delovne skupine, pooblastila, pristojnosti, naloge, roke za izvedbo nalog, sredstva in druge pogoje za njeno delo.
6. člen
Občinska uprava mora organizirati opravljanje svojega dela tako, da bo občanom omogočeno, da v čim krajšem času in na najbolj kakovosten način uveljavljajo svoje pravice in potrebe.
7. člen
(1) Delo občinske uprave je javno. O delu občinske uprave obveščata javnost župan in direktor občinske uprave, po njunem pooblastilu pa lahko tudi drugi javni uslužbenci občinske uprave iz svojega delovnega področja. Javnost dela se zagotavlja s pošiljanjem gradiv za seje občinskega sveta predstavnikom sredstev javnega obveščanja, predstavnikom političnih strank in predsednikom svetov krajevnih skupnosti, če te obstajajo, z uradnimi sporočili za javnost, posredovanjem informacij javnega značaja v svetovni splet v skladu z veljavno zakonodajo, novinarskimi konferencami, okroglimi mizami in z drugimi oblikami sodelovanja s predstavniki sredstev javnega obveščanja in na druge ustrezne načine, ki omogoča javnosti, da se seznani z delom občinske uprave.
(2) Občinska uprava oziroma njeni javni uslužbenci morajo varovati tajnost podatkov, ki so z zakonom ali drugimi predpisi določeni kot osebna, državna ali uradna tajnost.
II. ORGANIZACIJA OBČINSKE UPRAVE
8. člen
(1) Za opravljanje nalog občinske uprave se v Občini Benedikt ustanovi organ Občinska uprava Občine Benedikt, s sedežem v Benediktu, Čolnikov trg 5, 2234 Benedikt, in z uradnim elektronskim naslovom obcina@benedikt.si.
(2) Občinska uprava Občine Benedikt lahko ima tri notranje organizacijske enote, in sicer:
- Kabinet župana,
- Občinska uprava in
- Režijski obrat.
(3) Organizacijski enoti Kabinet župana in Občinska uprava vodi direktor občinske uprave, Režijski obrat vodi vodja režijskega obrata.
9. člen
Občinska uprava Občine Benedikt je organizirana tako, da zagotavlja:
-
strokovno, učinkovito, racionalno, gospodarno in usklajeno izvrševanje nalog občinske uprave,
-
učinkovit notranji nadzor nad opravljanjem nalog in porabo proračunskih sredstev,
-
zakonito, pravočasno in učinkovito uresničevanje pravic, interesov in obveznosti strank ter drugih udeležencev v postopkih,
-
usmerjenost k uporabnikom njenih storitev,
-
učinkovito sodelovanje z drugimi organi in institucijami,
- skrb za razvojne možnosti vseh dejavnikov v prostoru.
10. člen
(1) V okviru organizacijske enote Občinska uprava se opravlja naloge:
-
na področju družbenih dejavnosti,
-
na področju proračuna in financ,
-
na področju gospodarstva in gospodarske infrastrukture,
-
na področju urejanja prostora in varstva okolja,
-
na področju splošno pravnih in nepremičninskih zadev,
- na področju cestne in komunalne infrastrukture.
(2) V okviru organizacijske enote Kabinet župana se opravljajo predvsem naloge, ki se nanašajo zlasti na:
-
svetovalne, strokovne in organizacijske zadeve za potrebe župana in podžupana,
-
protokol in stike z javnostjo,
-
medobčinsko in mednarodno sodelovanje,
-
pokroviteljstvo, priznanja in simbolične nagrade,
-
sprejem in obravnava pobud ter pritožb občank in občanov,
- tehnično administrativne naloge ter druge zadeve s svojega delovnega področja.
(3) Delovanje in naloge Režijskega obrata so podrobneje urejene v posebnem odloku.
(4) Zagotavljanje izvrševanja upravnih in prekrškovnih nalog na področju inšpekcijskega in redarskega nadzora, na področju notranje revizije in na področju urejanja prostora Občina Benedikt izvaja v okviru organa skupne občinske uprave, katerega organizacija in delovanje je urejeno s posebnim odlokom.
(5) Občinska uprava opravlja tudi druge naloge iz pristojnosti občine, v skladu z zakonom in drugimi splošnimi akti občine.
11. člen
Zaposlene v občinski upravi imenuje v naziv in razrešuje župan in so za svoje delo odgovorni županu in direktorju občinske uprave. Javni uslužbenci občinske uprave opravljajo naloge, določene z zakoni, statutom in drugimi predpisi občine in po navodilih predstojnika ter direktorja občinske uprave.
12. člen
(1) Predstojnik občinske uprave je župan, ki predstavlja in zastopa občino ter nadzoruje, usmerja in daje navodila za vodenje občinske uprave.
(2) V času odsotnosti ali zadržanosti župana ga nadomešča podžupan.
(3) V času nadomeščanja opravlja podžupan tekoče naloge iz pristojnosti župana in tiste naloge, za katere ga župan pooblasti.
13. člen
(1) Občinsko upravo in Kabinet župana neposredno vodi direktor občinske uprave, ki ga imenuje in razrešuje župan. Režijski obrat vodi vodja Režijskega obrata.
(2) Mandat direktorja občinske uprave traja 5 let.
(3) Direktor občinske uprave:
- izdaja odločbe v upravnem postopku na 1. stopnji,
- skrbi za zakonito, učinkovito in smotrno opravljanje nalog občinske uprave,
- opravlja najzahtevnejše naloge občinske uprave in vodi ter sodeluje v projektnih skupinah v občini,
- organizira in koordinira delo javnih uslužbencev v občinski upravi in kabinetu župana ter jim nudi strokovno pomoč,
- v soglasju z županom razporeja delo med javni uslužbenci v občinski upravi,
- skrbi za delovno disciplino,
- izdaja odločbe in druge akte, ki se nanašajo na uresničevanje pravic, obveznosti in odgovornosti iz delovnega razmerja javnih uslužbencev občinske uprave, če zakon ali drugi predpis ne določa drugače,
- opravlja druge organizacijske naloge v zvezi z delovanjem občinske uprave ter skrbi za sodelovanje z upravno enoto in drugimi organi,
- opravlja druge naloge določene s predpisi občine ter po odredbah župana.
(4) Direktorju občinske uprave se pravice in dolžnosti določijo iz naziva tretje stopnje, Podsekretar ali Višji svetovalec I, v skladu z Uredbo o notranji organizaciji, sistemizaciji, delovnih mestih in nazivih v organih javne uprave in v pravosodnih organih.
(5) Župan lahko pooblasti direktorja občinske uprave za podpisovanje določenih aktov poslovanja.
(6) Direktor občinske uprave je za svoje delo odgovoren županu.14. člen
(1) Sistemizacijo delovnih mest v občinski upravi na predlog direktorja občinske uprave določi župan v aktu o sistemizaciji delovnih mest v občinski upravi.
(2) O imenovanju oziroma sklenitvi delovnega razmerja zaposlenih v občinski upravi odloča župan oziroma po njegovem pooblastilu direktor občinske uprave.
15. člen
Zaposleni v občinski upravi so upravičeni do plače v skladu z zakonom, ki ureja plače v javnem sektorju, drugimi predpisi ter aktom o sistemizaciji delovnih mest v občinski upravi.
16. člen
(1) O upravnih stvareh iz občinske pristojnosti odloča na prvi stopnji občinska uprava, na drugi stopnji pa župan, če ni z zakonom drugače določeno.
(2) O pritožbah zoper odločbe organa skupne občinske uprave odloča župan občine, v katere krajevno pristojnost zadeva spada, če zakon drugače ne določa.
17. člen
(1) Posamične akte o upravnih stvareh iz lastne pristojnosti občine izdaja direktor občinske uprave, po pooblastilu župana. Župan lahko pooblasti tudi druge uradne osebe občinske uprave, ki izpolnjujejo zakonske pogoje za odločanje v upravnih zadevah.
(2) Osebe iz prejšnjega odstavka odločajo tudi o upravnih zadevah iz prenesene državne pristojnosti, če ni z zakonom drugače določeno.
18. člen
V upravnem postopku o upravnih zadevah iz občinske pristojnosti in prenesene državne pristojnosti odločajo uradne osebe po zakonu, ki ureja splošni upravni postopek in po posebnih postopkih določenih z zakonom.
19. člen
Direktor občinske uprave skrbi in je odgovoren za dosledno izvajanje zakona, ki ureja splošni upravni postopek in drugih predpisov o upravnem postopku ter zagotavlja vodenje evidence o upravnih stvareh v skladu s predpisi.
20. člen
(1) O upravnih zadevah iz občinske izvirne pristojnosti lahko odloča samo uradna oseba, ki je pooblaščena za opravljanje teh zadev in izpolnjuje pogoje v skladu z uredbo, ki ureja izobrazbo in strokovni izpit za vodenje in odločanje v upravnem postopku ter ima opravljen strokovni izpit iz upravnega postopka.
(2) Administrativna dela v organih in službah občine lahko opravljajo javni uslužbenci na strokovno-tehničnih delovnih mestih.
21. člen
(1) O pritožbah zoper posamične akte o upravnih zadevah iz občinske izvirne pristojnosti odloča župan.
(2) O pritožbah zoper posamične akte o upravnih zadevah, ki jih v zadevah iz prenesene državne pristojnosti na prvi stopnji izdaja občinska uprava, odloča državni organ določen z zakonom.
22. člen
(1) O izločitvi zaposlenega v občinski upravi odloča direktor občinske uprave, ki v primeru izločitve javnega uslužbenca o stvari tudi odloči.
(2) O izločitvi direktorja občinske uprave ali župana odloča občinski svet, ki v primeru izločitve o stvari tudi odloči.
(3) O sporih o pristojnosti med organi občinske uprave odloča župan.
23. člen
(1) Posamezno nalogo občinske uprave, ki je določena z zakonom, statutom in s tem odlokom, opravi tisti javni uslužbenec, v katerega delovno področje naloga spada po sebini ali po aktu o sistemizaciji. Če je naloga takšna, da po svoji naravi ne spada v delovno področje nobenega od javnih uslužbencev občinske uprave, jo opravi javni uslužbenec, ki ga določi direktor občinske uprave. Za svoje delo so javni uslužbenci občinske uprave odgovorni županu in direktorju občinske uprave, disciplinsko in odškodninsko pa županu.
(2) Občinska uprava je dolžna s premičnim in nepremičnim premoženjem občine ravnati kot dobri gospodarji.
24. člen
V občinski upravi se kot posvetovalno telo župana in direktorja oblikuje kolegij, ki obravnava pomembnejša vprašanja z delovnega področja občinske uprave. Sestavo kolegija določi glede na obravnavano problematiko župan. Kolegij sklicuje župan ali direktor občinske uprave, po potrebi.
III. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
25. člen
(1) Župan Občine Benedikt po uveljavitvi tega odloka izda splošni akt, ki ureja sistemizacijo delovnih mest v Občinski upravi Občine Benedikt v skladu s tem odlokom in veljavno zakonodajo.
(2) S tem odlokom se v roku 60 dni po uveljavitvi uskladijo tudi vsi ostali akti Občine Benedikt.
26. člen
S tem odlokom se razveljavi Odlok o organizaciji in delovnem področju občinske uprave Občine Benedikt (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 17/2011).
27. člen
Ta odlok začne veljati 15 dan po objavi v Uradnem glasilu e-občina.
Številka: 007-004/2022-2
Datum: 25.05.2022Občina Benedikt
Milan Repič, župan